دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه

قسمتی از متن پایان نامه :

– پیشگامی

در حالی که مطالعات متعدد، تأثیر مخاطره پذیری و نوآوری در پذیرش تعیین جهت گیری کارآفرینانه سطح سازمانی را مورد مطالعه قرار داده­اند، مفهوم پیشتازی در بازار کمتر مورد توجه  محققان کارآفرینی قرار گرفته می باشد. تحقیقاتی که بر روی این موضوع انجام شده می باشد دو صفت اصلی از پیشتازی در بازار را مبنای استدلال خود قرار داده می باشد که عبارتند از:

1- رفتار رقابتی تهاجمی که شرکت­های رقیب را هدف قرار می­دهد.

2- پیگیری سازمانی فرصت­های تجاری سودمند.

اکثر این مطالعات دریافته­اند که سازمان­های کارآفرینانه بایستی استراتژی رقابتی­شان را به گونه موفقیت­آمیز با محیط خارجی­شان تطبیق دهند و بین این دو متغیر که در نهایت عملکرد شرکت را تعیین می کنند، تناسب مستقر کنند. پورتو (1980) فرض کرده بود که در جایگاه­های معین، شرکت­ها می­توانند رفتارهای پیشتازانه خود را به مقصود افزایش جایگاه رقابتی­ در ارتباط با دیگر شرکت­ها مورد بهره گیری قرار دهند. لیبرمان و مونتگومری (1988) عقیده دارند که شرکت­های پیشرو توانایی کسب مزایای مهمی را بیش از شرکت­های پیرو دارند. استیونسون و جاریلو (1990) مطالعاتی درمورد شکل رفتارهای پیشتازانه در سازمان­های کارآفرین انجام دادند. آنها پیشتازی در بازار را به عنوان پیگیری سازمانی فرصت­های تجاری که بوسیله شرکت، مثبت یا مساعد فرض شده­اند، مفهوم سازی کرده­اند، این دیدگاه با تعریف جدیدی که بوسیله لامپکین و دس (2001) ارائه شده می باشد، سازگار می باشد. در این تعریف پیشتازی در بازار  به عنوان جستجوی فرصت دیدگاهی آینده­نگر که ارائه خدمات یا محصولات جدید جلوتر از توان ایجاد رقابت و پیش بینی تقاضای آینده برای ایجاد تغییر و شکل دادن به محیط را شامل می­گردد. پیشتازی در بازار به کوشش های شرکت جهت شکار فرصت­ها بر می­گردد. سازمان­های پیشتاز بازار و بر روندها نظارت می­کنند، نیازهای آینده مشتریان فعلی را شناسایی می­کنند، تغییرات در تقاضا یا ظهور مشکلاتی که می­تواند به فرصت ایجاد شرکت جدید منجر گردد را پیش­بینی می­کنند.

پیشتازی در بازار نه تنها تغییرات را مورد شناسایی قرار می­دهد، بلکه تمایل دارد تا در ایجاد تغییر، رهبر رقابت باشد. مدیران استراتژیک که به صورت پیشتازانه اقدام می­کنند چشم به آینده دوخته و امکانات جدید برای رشد و توسعه را جستجو می­کنند. چنین دیدگاه رو به جلویی برای شرکت­های که به دنبال رهبری صنعت هستند مهم می باشد. بسیاری از شرکت­های پیشتاز در بازار راه هایی را جستجو می­کنند که نه تنها آینده گرا باشد بلکه ماهیت رقابت آنها در صنعت را بسیار تغییر دهد. پیشتازی در بازار در ایجاد مزیت رقابتی اثربخشی خاصی دارد، زیرا رقبا را در موقعیتی قرار می­دهد که بایستی به ابتکارات موفق شرکت پاسخ بدهند. مزیتی که بوسیله شرکت حاصل می­گردد به علت اول  بودن در بازارهای جدید، علامت تجاری دارای هویت، اجرای تکنیک­های مدیریت، یا پذیرش تکنولوژی­های عملیاتی جدید در یک صنعت می­باشد که این مزیت به مزیت اولین حرکت کننده معروف می باشد. اولین­ها، معمولا چندین مزیت دارند. اولین مزیت، پیشگامی صنعت خصوصاً در صنایع جدید می باشد که اغلب سود بالای غیرمعمول دریافت می­کنند زیرا هنوز رقیبی وجود ندارد که قیمت را  کاهش دهد. دومین مزیت این می باشد که علامت تجاری اولین­ها به خوبی شناخته می­گردد و معمولاً تصویر آنان را در اذهان حفظ می­کند و سهم بازار آنها را محفوظ نگه می­دارد. گاهی این منافع به دیگر تازه واردان صنعت نیز سرعت می­بخشد. اما، به گونه کلی، اولین­ها مزیتی دارند که می­توانند تا هنگام ورود شرکت به مرحله بلوغ پایدار باقی بمانند. گفته می گردد، اولین­ها همیشه موفق نیستند. مشتریان شرکت­هایی که محصولات جدید معرفی می­کنند یا با تکنولوژی­های پیشرفته روبرو می­شوند ممکن می باشد مایل نباشند یک راه جدید برای  انجام کارها بپذیرند. مور[1] در کتاب «عبور از پرتگاه» می­گوید که بیشتر شرکت­ها به دنبال تکامل عملیات­شان هستند نه تحول. این امر اولین بودن جهت  فروش تکنولوژی­های جدید وعده داده شده را دشوار می­سازد. دوم این که شرکت­های بسیاری کوشش می­کنند که قبل از این که آماده باشند، اولین باشند. حتی با این مخاطرات، شرکت­هایی که اولین هستند، به هر حال می­توانند جایگاه رقابتی خود را  ارتقاء دهند. دو روش دیگری که سازمان ها جهت فعالیت پیشتازانه در بازار بهره گیری می­کنند،

[1] Moore

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

1-4-1- هدف کلی

هدف کلی این پژوهش تعیین اثر عدم اطمینان محیطی بر سطح مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه بانک­های خصوصی در استان اصفهان می­باشد.

اهداف اختصاصی:

اهداف اختصاصی پژوهش حاضر به تبیین ذیل می­باشد:

  1. توصیف اندازه عدم اطمینان محیطی و ابعاد آن در بانک­های خصوصی استان اصفهان
  2. توصیف اندازه مشتری مداری و ابعاد آن در بانک­های خصوصی استان اصفهان
  3. توصیف اندازه گرایش کارآفرینانه و ابعاد آن در بانک­های خصوصی استان اصفهان
  4. شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  5. تعیین اثر عدم اطمینان محیطی بر سطح مشتری مداری بانک­های خصوصی در استان اصفهان
  6. تعیین اثر عدم اطمینان محیطی بر سطح گرایش کارآفرینانه بانک­های خصوصی در استان اصفهان
  7. تعین اثر مشتری مداری بر سطح گرایش کارآفرینانه بانک­های خصوصی در استان اصفهان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه تأثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه  با فرمت ورد